lördag 15 januari 2011

En tjuvkik på butikens "make over"

Jag stängde som sagtbutiken fredag-lördag förra helgen och fick på så sätt lite långledigt. Men jag är inget bra på att vara ledig vid denhär årstiden... jag mår bäst när det är full fart hela tiden och tillbringar helst min lediga tid i trädgården.

Nu hade vi bestämt att anv. de lediga dagarna till något vettigt och min tvättstuga i källaren därhemma förvandlades för ett par dagar till målarverkstad. 30 brädor laserade jag med en special-kulör som ser ut precis som träet på de gamla trädlådorna jag anv. mig av i butiken (det har sina fördelar att ha varit färghandlare)

I söndags lastade vi bilen och körde ner i butiken för att skruva upp dem

På väggutrymmet bakom kassadisken är det tänkt att jag ska kunna hänga upp väggord, mindre hyllor, tavlor mm. som finns till försäljning i butiken. Men väggarna här går det inte att spika i utan här krävs det borrmaskin - alltså löser vi det med en brädvägg istället. Sen kan jag spika och skruva bäst jag vill =)
Maken skötte maskinerna och jag agerade hantlangare. Det var förresten hans idé att göra en brädvägg. Den idén spann jag vidare på och kom med en snilleblixt (men den avslöjar jag inte nu)


I dagsläget ser det ut såhär, fler brädor är inhandlade och ska målas och sättas upp. Sen är det min idé som ska upp och därefter kan jag äntligen hänga upp saker - i mängder =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna ett par rader. Ev. tips, idéer, ros och ris, allt mottages med ett leende