tisdag 7 september 2010

Bakom de papperstäckta fönsterna

börjar det se lite bättre ut tycker jag. Men jag kommer förmodligen att gå och plocka där fram och tillbaks några gånger till innan jag är helt nöjd. När öppningsdagen närmar sig så kompletterar jag med några levande växter för att få både mer färg och liv i fönstret. Förmodligen blir det ett färgat tyg på marmorskivan också. Men den stora frågan är ju egentligen: Hur ser det ut från utsidan?

Det återstår att se den dagen jag plockar ner pappen!


Idag beslutade jag mig för att ta itu med nästa fönster. Jag började med att hänga upp ett par ord, fyllde på med en stor trädgårdskorg och ett par trälådor, dels för att skapa höjd men även för att de mjukar upp bland alla de hårda materialen. Men jag tyckte att korgen såg väldigt naken ut och fyllde den med Eldklot i tre storlekar.

Här försöker jag blanda in mer inredning för hemmets insida eftersom det andra fönstret blev väldigt trädgårdsbetonat. Plåtburkar, spetsaskar, stormlykta, trådkorg, små glasvaser...

lyktor och ett par maffiga ljusstakar (jag ska sätta ljus i dem också sen)

Nja, jag är inte riktigt nöjd än men det ska jag väl hinna bli. Jag saknar fortfarande en hel del varor som jag innerligt hoppas ska komma innan öppningsdagen.


Jag har inte riktigt bestämt mig om hur fönsterna ska se ut. Maken kom med förslaget att vi kan sätta upp en skiva som skiljer skyltfönsterna från butiken. Det handlar inte om någon hög skiva utan vi talar kanske om ca 40 cm skulle jag tippa. Först var jag helt med på det men sen började jag fundera på om man inte skulle kunna anv. fönsterna som både skyltfönster och butikshylla om man inte sätter upp någon avskiljare. Skivorna (om det nu blir sådana) kommer inte att sitta fast utan de blir isåfall löstagbara så att man enkelt kan ta ner dem för att skylta om (eller om man ångrar sig och inte vill ha dem där mer)
Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna ett par rader. Ev. tips, idéer, ros och ris, allt mottages med ett leende